Bent u niet tevreden over uw contact met de huisartsenpost? Laat het ons weten.
Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons, dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen.
Waar kunt u met uw klacht naar toe?
U kunt uw klacht via het klachtenformulier indienen.
Mocht dit niet lukken dan kunt u uw klacht per post sturen. Het is daarbij belangrijk dat u aangeeft over wie de klacht gaat (naam en geboortedatum). U kunt de klacht sturen aan:
Huisartsenposten Schievliet
T.a.v. Klachtenfunctionaris
Vlietlandplein 2
3118 JH Schiedam
Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.
De klachtenfunctionaris is te bereiken op telefoonnummer 088 – 022 91 90.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u in de SKGE folder klacht huisartsenzorg (download pdf bestand).