U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Bij voorkeur spreken wij de patiënt zelf aan de telefoon. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt.
Afhankelijk van uw situatie:
- Krijgt u telefonisch medisch advies
- Krijgt u een afspraak voor een bezoek aan de huisartsenpost bij u in de buurt
- Komt de huisarts bij u thuis (wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
Wat wil de huisartsenpost van mij weten?
De triage-assistent vraagt onder andere naar de volgende patiëntgegevens:
- Uw geboortedatum, naam, postcode en huisnummer
- Uw telefoonnummer
- De naam van uw huisarts
- Uw ziektekostenverzekeringnummer
- Omschrijving van uw klacht(en)
- Uw medische voorgeschiedenis (belangrijke aandoening/ ziektes/ allergieën)
- Uw medicijngebruik
- Identiteitsbewijs (Naar de huisartsenpost? Breng uw legitimatiebewijs mee)